40 jaar triatlon in Abbekerk 2023

• Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Nieuws

Zondag 3 september werd de triatlon Abbekerk weer uitgelopen. Met veertig jaar triatlon in Abbekerk bijna de langstlopende triatlon in Nederland. Wat een feest om te zien hoeveel gehoor is gegeven aan de oproep om de vlag uit te steken. Het rood-wit-blauw was een aanmoediging voor de deelnemers.

BIJZONDERE PRESTATIE voor Geert Schipper. Als para-atleet zette hij het parcoursrecord voor de kwart triatlon op scherp (1.48.45) en finishte een kwartier voor de volgende (lopende) atleet. De volledige uitslagen zijn na afloop en gedurende dag (voorlopig) te vinden via : MyLaps uitslagen

DE DAMES WONNEN DE RACE voor de snelste Abbekerkers. Jet Mettes (kwart) en Kim Sinnige (achtste) lieten de heren Michiel Kool (kwart) en Sjaak Mettes (achtste) achter zich. Kim Sinnige ging met een arm vol bekers naar huis, want zij was met het Team Zwanebloem ook snelste Abbekerker team (kwart). De Familie Zweed was op de achtste wederom het snelste team. Deze prestaties geven weer energie voor de strijd in 2024.

DE TRIATLON IS EEN SPORTIEVE UITDAGING voor iedereen. De organisatie is dan ook trots dat zij dit mogelijk kan maken en alles weer soepel is verlopen. Als organisatie trekken we de kar. De vrijwilligers houden deze op het spoor! Alle lof voor onze vrijwilligers en sponsoren. Daarbij zeker ook de ontvangst door zwembad De Spetter en verzorging door het team in ons dorpshuis De Nieuwe Haven.

Wat een mooie sportdag. Zoveel enthousiaste en blije reactie door sporters. Graag tot ziens tijdens de volgende editie op de eerste zondag in september, 1 september 2024.

Sportieve groet, organisatie Triatlon

UITDAGEND – SPORTIEF – TROTS

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is TRI2023-1024x458.jpg

VOOR EN DOOR HET DORP de triatlon wordt mogelijk gemaakt door een indrukwekkende schare vrijwilligers. 120 paar handen staan voor ons klaar. Daarbij de financiële steun door sponsoren maakt het een door het dorp gedragen evenement. Met speciaal het dorpshuis en zwembad De Spetter als centrale locaties voor ons evenement.