Voor een goed en veilig verloop lezen alle deelnemers de volgende informatie als voorbereiding op de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd worden aanwijzingen van de organisatie en jury opgevolgd.

Melden voor de start

Deelnemers melden zich circa 1 uur voor de persoonlijke starttijd bij ons wedstrijdsecretariaat. Ons wedstrijdsecretariaat is vanaf 8.00 uur ’s open in het dorpshuis ‘De Nieuwe Haven’ aan het Burgemeester P. Kromplein te Abbekerk. Uw persoonlijke starttijd en startnummer ontvangt u via een persoonlijke mail en is vermeld op onze website. Iedere deelnemer ontvangt bij ons wedstrijdsecretariaat een rug/buiknummer, een tijdregistratiechip, sticker met startnummer voor de fiets. Deelnemers dragen de starnummer zichtbaar, tijdens het fietsen op de rug en tijdens het lopen op de borst.

Douchegelegenheid

Na afloop van de wedstrijd kunt u, tot de prijsuitreiking (circa 14.30 uur), douchen in de kleedkamers van het dorpshuis ‘De Nieuwe Haven’. Voor de zwemmers is op het zwembad een douchegelegenheid aanwezig.

Bereikbaarheid, parkeren en omleiding

De triatlon Abbekerk gaat over de openbare weg. Deelnemers en verkeer gaan naast elkaar. Tijdens de triatlon is tussen 8.45 uur en 14.00 uur een aantal wegen afgesloten waarvoor een omleiding is ingesteld. Vekenweg tussen Druijfplaats en Dorpsstraat afgesloten. En ook Dorpsstraat tussen Populierenlaan en Noordzicht is afgesloten. Wipmolenstraat is beperkt bereikbaar (in nood) en alleen uit richting Druijfplaats. In ons ‘verkeersplan’ lichten wij de wijzigingen voor verkeersdeelnemers en maatregelen die wij hebben ingesteld. Er wordt geen publiek toegelaten binnen de wisselzone.

Wegafsluiting voor fietsers en lopers

Op de Vekenweg liggen het fiets- en loopparcours naast elkaar. De fietsers rijden niet over het fietspad maar volgen de rijweg voor  auto’s. De lopers maken gebruik van het fietspad. Waar geen fietspad aanwezig is, gaan de lopers en fietsers naast elkaar over de rijweg! Fietsers rijden rechts, lopers lopen langs de ‘huizen-zijde’ (heen en terug). Over dit gedeelte wordt de Vekenweg afgesloten voor doorgaand autoverkeer. Houdt rekening met beperkte ruimte en haal niet in!

Wisselzone zwembad en dorpsplein

De triatlon gaat door en rond Abbekerk. Start en finish en de wisselzone’s zijn op verschillende locaties bij het zwembad en bij de finish op het Burgemeester P. Kromplein.

Het fietsonderdeel start vanaf de wisselzone voor het zwembad De Spetter. Wanneer u de fiets klaarzet worden helm en fiets gecontroleerd. Voor het dorpshuis is het Dorpsplein – Burgemeester P. Kromplein ingericht als wisselzone waar het fietsen eindigt en het lopen start.

Deelnemers of verzorgers kunnen voor de start spullen gereedzetten op de beide wisselzones. Na afloop van de triatlon kunnen deelnemers door het tonen van hun startnummer hun fiets en materiaal weer ophalen.

• Er wordt geen publiek toegelaten binnen de wisselzone
  • In de wisselzone wordt niet gefietst!
  • Bewaking ‘wisselzone Zwembad’ tot 15 min ná de laatste start.
  • Overblijvende spullen in de wisselzone Zwembad worden na sluiting naar het dorpsplein gebracht.
  • Bewaking fietsen op de ‘wisselzone Dorpsplein’ tot een half uur ná de laatste finish (circa 14.30 uur).

Zorg voor een goede voorbereiding en verken voor de start de wisselzones!

Wisselvak Trio’s

Voor de (team)deelnemers zijn twee aparte “vakken” ingericht waar de zwemmer-fietser (op het zwembad) en fietser-loper (op het dorpsplein) wisselen. Deze vakken zijn aangeduid met een tekstbord “wisselvak trio’s”. De fietser en/of loper dienen op tijd in het wisselvak aanwezig te zijn. Deelnemers geven hier een enkelbandje met de Mylaps Chip door. Voor de start / vervolg van de wedstrijd draagt de deelnemer het bandje om de enkel.

Algemeen, veiligheid staat voorop!

• Het zwem-, fiets- en loopparcours zijn ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar.
  • Per mail ontvangt iedere deelnemer zijn persoonlijke gegevens, chipcode en starttijd.
  • Deelnemers dragen bij het fietsen een helm. Zonder helm wordt niet gestart!
  • Stayeren, of het in-waaier-rijden, is tijdens het fietsen verboden!
  • Oordoppen van een telefoon of mp3 speler zijn verboden.
  • Een deelnemer die de wedstrijd staakt, geeft dit door aan de organisatie.
  • Zorg voor een goed afgestelde fiets, ligstuur vast, en werkende remmen.
  • Tijdens de wedstrijd worden aanwijzingen van de organisatie en jury opgevolgd.
  • Triatlon Abbekerk is een recreatieve wedstrijd; de wettelijke verkeersregels alsmede het NTB-reglement worden nageleefd. Deelname is op eigen risico.

Tijdregistratie Mylaps Chip

Mylaps verzorgt met de ProChip de tijdwaarneming. Iedere deelnemer ontvang bij melden deze chip. Eigen chips zijn niet mogelijk.

Met het systeem worden afzonderlijke zwem-, fiets -en looptijden gemeten. De start wordt niet geregistreerd met de matten. Na het startschot loopt de tijd. Registratie vindt vervolgens plaats ná het zwemmen, tussentijden na iedere fietsronde, na afloop van het fietsen en een eindtijd bij de loop-finish. Na de finish kun je de huurchip direct in het finishvak inleveren.

De Chip heeft een unieke codering op jouw naam en wordt om de enkel gedragen. De deelnemer is verantwoordelijk voor deze chip gedurende het gehele evenement.  Bij verlies of het niet inleveren brengt de organisatie € 45,00 in rekening.