De triatlon Abbekerk gaat over de openbare weg. Deelnemers en verkeer gaan naast elkaar. Verkeersregels blijven van kracht. Tijdens de triatlon is tussen 8.45 uur en 14.00 uur een klein aantal wegen afgesloten waarvoor een omleiding is ingesteld. Hierna lichten wij de wijzigingen voor verkeersdeelnemers en maatregelen die wij hebben ingesteld. U kunt ook een flyer openen met deze toelichting. Wij hopen op uw begrip voor de overlast en danken u voor uw medewerking.

Vanwege de afsluiting is voor doorgaand verkeer een omleiding ingesteld. Bestemmingsverkeer door bewoners en deelnemers blijft mogelijk, langs het parcours helpen onze verkeersregelaars u zo goed mogelijk op weg of wijzen een alternatieve route. Nood- en hulpdiensten wordt altijd doorgang verleend.

Afsluiting

De volgende wegen worden tussen 8.45 uur en 14.00 afgesloten voor doorgaand verkeer:

• Vekenweg, tussen Druijfplaats en Dorpsstraat
  • Dorpsstraat, tussen Noordzicht en Populierenlaan

Omleiding

Voor doorgaand verkeer is een omleiding ingesteld over de Reigersweg, Druijfplaats en Noordzicht. Via deze weg rijdt doorgaand verkeer vanaf Twisk en de A7 afrit (10A) richting De Weere, Parkwijk-west of Noordeinde, Lambertschaag en vice versa.
Vanwege de afsluiting kunt u

• de Parkwijk-west (basisschool, voetbalvelden) bereiken via Noordzicht of via Druijfplaats.
  • de Parkwijk-oost (zwembad, dorpshuis) alleen bereiken via Zuideinde en Populierenlaan.vanuit de richting De Weere naar Twisk en de A7 oprit (10A) via de omleiding Reigersweg.
  • vanaf Noordzicht het beste de noordelijke A7 oprit (11) bereiken vanuit de Plantsoenstraat en Esdoornlaan richting het noorden het dorp verlaten richting Lambertschaag.

Wipmolenstraat en Vekenweg

Bewoners en bezoekers van de Wipmolenstraat parkeren auto’s bij voorkeur buiten de Wipmolenstraat / Vekenweg op de Populierenlaan, Plantsoenstraat of de Druijfplaats. Via Zuideinde of Reigerslaan kunt u richting A7 rijden. Langs het parcours helpen verkeersregelaars u verder.
Komt u toch met de auto; dan is deze straat alleen toegankelijk vanaf de Vekenweg. Houd rekening met onze deelnemers en aanwijzingen van verkeersregelaars.

Parkeren deelnemers en ALC

Deelnemers parkeren zoveel mogelijk in woonstraten van Parkwijk-oost OF in de Parkwijk-west. Ook wordt parkeren op de Kerkweg geopend. Deze locatie is bereikbaar via de omleiding en Schoolwerf (gestippelde lijn). Van hieruit zijn Start en Finish als ook de voetbalvelden (ALC) ook lopend goed bereikbaar.