De sprint triatlon voor Jeugd gaat over: 250 m zwemmen (10 banen), 8 km fietsen en 2 km lopen.

• Start is om 8.45 uur in het zwembad De Spetter.
  • Vanaf 8.00 uur melden en ophalen van startnummers in het Dorpshuis van Abbekerk.
  • Het startnummer draag je met fietsen en lopen op de buik. De tijdwaarneming gebeurt met een ChampionChip. Je krijgt hiervoor een enkelbandje met een chip, waarmee je zwemt, fietst en loopt. De trio’s geven het bandje na het zwemmen en fietsen door aan de volgende deelnemer.
  • Om circa 8.30 uur zet je jouw fiets klaar bij het zwembad en trek je zwemkleding aan. Het aantal banen dat je zwemt wordt geteld door tellers.
  • Ná het zwemmen kleedt iedereen zich om voor het fietsen. Voor de veiligheid wordt gezamenlijk gefietst. Voor en achter de groep fietsen begeleiders en rijdt een auto mee. Deelnemers bepalen hun eigen tempo. Je fietst vanuit Abbekerk door De Weere en via Lambertschaag naar de finish op het Dorpsplein. Vanaf Lambertschaag wordt aangegeven wanneer ja harder mag en dan ‘gaat het los’. Iedereen fietst dan in eigen tempo door naar de finish op het Dorpsplein.
  • Na het fietsen zet je je fiets op het dorpsplein. Je vader en moeder helpen de fiets aanpakken. Vervolgens loop je via de Populierenlaan en over de Dorpsstraat naar het Dorpsplein. Deze ronde wordt totaal 3 maal gelopen, met tweemaal een doorkomst en de derde maal een finish op het Dorpsplein.

Tips voor deelnemers

• Trek makkelijke fiets-loop kleding aan, dan kun je na het fietsen snel lopen!
  • Tijdens het fietsen is een eigen helm verplicht! Organisatie heeft geen helm ter beschikking.
  • Je vader/moeder of verzorger helpen je spullen klaar zetten en fiets aanpakken.
  • Tussen 10.30 en 11.00 uur is de uitreiking van prijzen en diploma’s.
  • De organisatie sluit voor deelnemers(sters) een aanvullende verzekering af. De deelnemer (ouder of voogd) vrijwaart de organisatie voor aansprakelijkheden, voor zover deze niet wordt gedekt door de aanvullende verzekering.
  • Wanneer je afziet / jullie afzien van deelname, geef dit dan tijdig door per mail.

De Sprint-Triatlon is voor iedereen:

• Individueel vanaf 10 jaar (in het jaar van de triatlon)
  • Als duo of trio vanaf 8 jaar (in het jaar van de triatlon)
  • Met een gewone fiets kun je al meedoen
  • Een fietshelm is verplicht
  • Iedereen krijgt een herinnering en diploma
  • Deelname voor de jeugd is gratis