Iedere eerste zondag in september staat de triatlon Abbekerk op de kalender. Op deze pagina kun je de hoofdlijnen van ons programma nalezen. De indeling van startplaatsen en de indeling in startseries vindt medio augustus plaats. Onder de deelnemersinformatie lees je hierover meer. Jouw persoonlijke starttijd ontvang je in de week voor het evenement per mail. De eerste zondag in september ligt het startnummer voor je klaar bij het wedstrijdsecretariaat. Het startnummer wordt dus niet toegestuurd. Voor een goed en veilig verloop van onze wedstrijd gaan wij er van uit dat alle deelnemers de informatie op de site kennen.

Inschrijven

• Inschrijven voor 2024 kan vanaf maandag 1 april (18.00 uur). Gebruik deze link naar de inschrijfpagina.
  • Bekijk de gehele deelnemerslijst via deze link. Na de indeling in augustus wordt de deelnemerslijst per mail en onze site gedeeld.

• 8.00 uur Wedstrijdsecretariaat geopend
  • 8.45 uur Start Sprint triatlon jeugd
  • 9.00 -12.15 uur          Series Kwart en Achtste
  • ca. 14.15 uur Finish laatste deelnemer
  • 14.00 uur Napraten in ons Dorpshuis… gehele dag geopend
  • 14.30 uur Einde bewaking wisselzone Dorpsplein
  • rond 14.45 uur Prijsuitreiking dorpshuis

Tijdlimiet voor deelnemers aan de achtste: zij starten uiterlijk 13.50 uur aan het looponderdeel.

Parcours

De triatlon gaat door en rond Abbekerk. Start en finish en de wisselzone’s zijn op verschillende locaties bij het zwembad en bij de finish op het Burgemeester P. Kromplein. Voor de wedstrijd zet iedere deelnemer zijn spullen gereed op deze wisselzone’s. Met de Mylaps tijdwaarneming wordt op vier plaatsen een (tussen)tijd gemeten (zwemtijd, rondetijd fietsen, finish fietsen en lopen).

De jeugd rijdt, gedeeltelijk onder begeleiding, een eigen wedstrijd met een afwijkend parcours. Op onze site staat een korte beschrijving van ons parcours, bekijk de kaart of video de aparte pagina.

Bereikbaarheid, parkeren en omleiding

De triatlon Abbekerk gaat over de openbare weg. Deelnemers en verkeer gaan naast elkaar. Tijdens de triatlon is tussen 8.45 uur en 14.00 uur een klein aantal wegen afgesloten waarvoor een omleiding is ingesteld. In ons ‘verkeersplan’ lichten wij de wijzigingen voor verkeersdeelnemers en maatregelen die wij hebben ingesteld. Open de aparte pagina  voor een toelichting.